Ser tuff ut, är tuff.
Defender har utvecklats och testats till maxgränsen, långt utöver standarden för SUV:ar. Detta är vår tuffaste Defender någonsin.
En övertygande körning, oavsett om du väljer laddhybridteknik eller V8-kraften hos Defender OCTA.
†Visa WLTP-värden
Angivna uppgifter är hämtade från tillverkarens officiella tester utförda i enlighet med gällande EU-lagstiftning med fulladdat batteri. Endast avsett för jämförelse. Värden i verkligheten kan avvika. Värdena för CO22.0, bränsleekonomi, energiförbrukning och räckvidd kan variera beroende på faktorer som körstil, miljöförhållanden, last, monterade hjul och tillbehör, faktiskt rutt samt batteriets skick. Värdena för elektrisk räckvidd är baserade på ett serietillverkat fordon på en standardiserad väg.
*Med terrängdäck. Inte tillgängligt för Defender V8-modeller.
‡Topphastighet är 191 km/h med 20-tums fälgar.
††Maxhastigheten är 209 km/h med 20-tumsfälgar och All-Terrain-däck, eller 159 km/h med Advanced All-Terrain-däck i Storbritannien och Europa, eller 180 km/h med Advanced All-Terrain-däck i Nordamerika.
1.0Ej kompatibel med Front Expedition Protection System eller 'A' Frame Protection Bar.
2.0Kontrollera alltid rutten och avfart innan vadning.
3.0Bilden är inte live. Kontrollera alltid omgivningarna för ökad säkerhet.
4.0Uppkopplad navigation kräver förlängning av abonnemanget efter startperioden enligt anvisningar från din Land Rover-återförsäljare.
5.0Regler för ”fair use” (skäligt bruk) kan gälla. 1 års prenumeration ingår och denna kan förlängas efter initialperioden enligt anvisningar från din Land Rover-återförsäljare.
6.0Omfattas av lokala bestämmelser. Om bifokala eller varifokala användare inte enkelt kan justera fokuset på ClearSight inre backspegeln, kan de när som helst återgå till normal visning.
Funktioner i bilen bör endast användas av förare när det är säkert att göra det. Förare måste se till att de hela tiden har full kontroll över fordonet.